drukuj

b_form
 @ 0.00
b_form

CONSUMER INSIGHT - skuteczne metody komunikacji z klientem i wyróżniania marki na rynku


O szkoleniu


Consumer Insight to zrozumienie potrzeb klienta i weryfikacja cech, które ma marka, w celu zaspokojenia oczekiwań konsumentów. To zrozumienie, dlaczego klient wybiera daną markę (produkt lub kanał dystrybucji), jak ją widzi, jakie ma motywacje, nastrój, przyzwyczajenia zakupowe, aspiracje czy pragnienia, które determinują postawy i działania klientów.

Wgląd w klientów, głęboka ich analiza są związane z przyjętą lub przyszłą strategią marki, komunikacją wokół niej czy pozycjonowaniem.

Consumer Insight to zbieranie, interpretacja i rozumienie informacji o klientach, które pozwalają firmie na ich zdobywanie, rozwijanie i utrzymanie.

Cele szkolenia


Celem szkolenia Customer Insight jest nauczenie uczestników i wypracowanie z nimi metod efektywnego zarządzania marką produktu lub produktem marki w relacji z klientem.

W szkoleniu wykorzystywane są studia przypadków m.in.:

Algida, Apple, AXA, Bacardi Breezer, Bacardi-Martini, Bombay Sapphire, Carlo Rossi, CCC, Coca-Cola, Deloitte, Emirates, Ericsson, HTC, Huewei, ING, Kalashnikov, Kielman, Kinder Bueno, Kompania Piwowarska, Koral, Kormoran, MacDonalds, Merten, Messi, Miłosław, MWO, myphone, Nesquick, Nestle, Net Jets, Neymar, Okocim, Orange, P&G, Perła/Łomża, Plus, Polsat Cyfrowy, Red Bull, Ronaldo, Samsung, Schimano, Sokołów, Southwest airlines, T-mobile, Thomson, Unilever, Wedel, yellow tail, Żywiec.

Program szkolenia


1. WPROWADZENIE DO CUSTOMER INSIGHT

  • Poznanie kluczowych podstaw związanych z psychologią zachowań klientów, zasadami równowagi rynkowej oraz planowania i zarządzania sprzedażą

2. WRAŻLIWOŚĆ KLIENTA

2.1 CUSTOMER-CENTRIC:

  • Określenie klienta i jego potrzeb
  • Ustalenie rangi ważności atrybutów percepcji usług biznesowych przez klienta: model kompasów
  • Analiza atrybutów zadowolenia klienta: Play vs. Orange (efekt: wzrost zadowolenia klienta i realizacja większej marży)
  • Struktura organizacyjna klienta - analiza decision takers and makers
  • Koncepcja "Last in the chain" - kto podejmuje decyzje, dobór właściwych narzędzi komunikacji i wsparcia sprzedaży w strukturze klienta

2.2 Określenie potrzeb i wymagań klientów:

  • Czego dystrybutor ode mnie oczekuje?
  • Określenie potrzeb klientów - rodzaje pytań i sposoby ich zadawania
  • Typy zachowań klientów i handlowców - style komunikowania się
  • Asertywne współgranie na linii klient-handlowiec
  • Drzewo decyzyjne klienta
  • Wielowymiarowe ujęcie potrzeb konsumenckich
  • Proces akceptacji nowego produktu przez dystrybutorów

3. OKREŚLENIE PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ

3.1 Sekrety efektywnej sprzedaży:

  • Znajomość produktu, sekret produktu
  • Argumenty produktów z uwagi na analizę potrzeb klienta, przełożenie techniki na spełnianie potrzeb lub ich tworzenie
  • Słowa, postawy i zachowania wspierające sprzedaż
  • Elastyczne prowadzenie klienta
  • Strategia Blue ocean – red ocean

4. EFEKTYWNOŚĆ WSPÓŁPRACY KONSUMENT - SPRZEDAJĄCY

4.1 Sprzedaż relacyjna:

  • Rodzaje relacji w biznesie
  • Segmentacja klientów
  • Potrzeby i korzyści ważne dla klientów
  • Sprzedaż transakcyjna i relacyjna - perspektywa czasowa, dominująca funkcja, elastyczność cenowa, dominujący wymiar jakości, pomiar klientów, system informacji o klientach, niezależność marketingu, operacji i zasobów ludzkich, rola marketingu wewnętrznego, trwała ciągłość produktu
  • Praktyczne rady i wskazówki sprzedaży relacyjnej - ilustrowane studiami przypadków

4.2 Lojalność i współpraca partnerska:

  • Komponenty lojalności: zmienne niezależne (zaufanie, zobowiązanie, zarządzanie konfliktem, wartości, empatia), zmienna zależna (lojalność klienta)
  • Model 4 progresywnych faz budowania lojalności
  • Lej marketingowo-sprzedażowy
  • Pięć poziomów lojalności wobec marki wg Dawida Aaker'a
  • 10 wskazówek jak budować lojalność dystrybutora

5. PRODUKT MARKI / MARKA PRODUKTU

  • Strategie w cyklu życia produktu
  • Sezonowość sprzedaży
  • Tworzenie listy zadań dla produktu
  • Mapa sprzymierzeńców produktu
  • Spełnienie oczekiwań klienta ostatecznego i kanału dystrybucji
  • Pozycjonowanie produktu i marki - kanał, konsument, dystrybucja produktów
  • Strategie produktu / marki: penetracja rynku, rozwój produktu, rozwój rynku, dywersyfikacja
  • Selekcja i dobór właściwych usług wspierających, które kształtują zadowolenie klienta i lojalność

 

Szkolenia zamknięte

Rekomendujemy przeprowadzenie tego szkolenia w formie zamkniętej. Szkolenie zostanie poprzedzone profesjonalną analizą potrzeb szkoleniowych. Szczegółową propozycję można uzyskać kontaktując się z nami. Zapraszamy.


Pytania / Kontakt
Tel: 022 877 63 46 E-mail: olga.b@bonavigator.pl
Formularz

Szkoliliśmy

Szkolenia
BADANIA RYNKU. BADANIA MARKETINGOWE. Współpraca z agencjami. Samodzielne prowadzenie badań. Praktyczna interpretacja wyników badań
Szkolenie jest przeznaczone jest dla pracowników działu marketingu różnego szczebla. W szkoleniu mogą uczestniczyć r&oacu...

Czytaj więcej

BENCHMARKING W MARKETINGU. Jak rozwijać produkty i marki analizując strategię konkurencji?
Różne źródła wskazują jako początek usystematyzowanego benchmarkingu wewnętrzny program naprawczy Rank Xerox-a "Leadership Thr...

Czytaj więcej

BRAND MANAGEMENT (Zarządzanie Marką). Branding jako strategia rozwoju marki
Najnowsze trendy pokazują jak ważne staje się właściwe pozycjonowanie marki w umysłach konsumentów oraz tworzenie dobrej strategii wi...

Czytaj więcej

CATEGORY MANAGEMENT (Zarządzanie Kategorią Produktów)
Szkolenie Category Management (Zarządzanie Kategorią Produktów) zostało podzielone na: ośmiostopniowy cykl zarządzania kategorią p...

Czytaj więcej

MARKA WŁASNA (Private Labels). Nowoczesne Strategie. Praktyka Zarządzania
Marka własna (private labels) w ciągu ostatnich lat stała bardzo ważnym elementem rynku, zwłaszcza w wypadku produktów FMCG, zdobywaj...

Czytaj więcej

MARKETING INTERNETOWY (e-marketing). Reklama internetowa, Content Marketing, SEO, Social Media, Marketing Mobilny
Według danych z raportu "Ecommerce w Polsce 2014" oraz z jego kolejnych edycji do robienia zakupów w sieci przyznaje się aż 46% polsk...

Czytaj więcej

MARKETING MOBILNY (mobile marketing). Serwisy i aplikacje mobilne w marketingu
Szkolenie jest przeznaczone dla menedżerów, specjalistów marketingu i PR, a także osób zajmujących się sprzedażą, kt&oa...

Czytaj więcej

POMIAR EFEKTYWNOŚCI. Ocena Skuteczności Działań Marketingowych. Wskaźniki Marketingowe i Zarządzanie Kosztami w Marketingu
Zapewne wielokrotnie zastanawialiście się Państwo nad tym, jak mierzyć skuteczność działań marketingowych? Zapewne wielokrotnie zadawano Pań...

Czytaj więcej

PR PRODUKTOWY (Public Relations Produktu). Jak wykorzystać PR w zarządzaniu produktem?
Szkolenie ma na celu przekazanie uczestnikom działań PR produktowego, jego roli dla przedsiębiorstwa, korzyści wizerunkowych i sprzedażowych...

Czytaj więcej

PRICING. POLITYKA CENOWA i MARKETING CENY. Praktyczne Metody Zarządzania Cenami
Polityka cenowa, marketing cen, zarządzanie cenami to bardzo często niedoceniany obszar zarządzania i marketingu. Cena jest przecież r&oacut...

Czytaj więcej

PRODUCT MANAGEMENT (Zarządzanie Produktem). Szkolenie dla Product Managerów
Celem tego szkolenia jest zapoznanie uczestników z efektywnym zarządzaniem produktem z wykorzystaniem zarządzania strategicznego i ma...

Czytaj więcej

PROGRAMY LOJALNOŚCIOWE
Programy lojalnościowe to działania, których perspektywa czasowa może sięgać nawet kilku lat. To również przedsięwzięcie wymag...

Czytaj więcej

REPOZYCJONOWANIE MARKI i REBRANDING. Zarządzanie Marką Dla Zaawansowanych
Repozycjowanie i rebranding marki coraz częściej staje się koniecznością przed która, stają Dyrektorzy Marketingu i Brand Managerowie...

Czytaj więcej

SOCIAL MEDIA W MARKETINGU
Social media (media społecznościowe) stały się ważnym kanałem komunikacji marketingowej z rynkiem i odbiorcami. Dynamiczny rozwój i w...

Czytaj więcej

TRADE MARKETING. Metody Wsparcia Wzrostu Sprzedaży
Trade marketing to szeroko rozumiane działania marketingowe skutkujące wzrostem sprzedaży, pozycją i ekspozycją produktów w dystrybuc...

Czytaj więcej

WPROWADZANIE NOWEGO PRODUKTU NA RYNEK (New Product Development)
Wprowadzenie nowego produktu na rynek nie jest rzeczą łatwą. I choć daleko nam jeszcze do rynku amerykańskiego czy zachodnioeuropejskie...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE WARTOŚCIĄ KLIENTA I FIRMY
Podczas szkolenia zdefiniujemy pojęcia wartości dla klienta i dla firmy oraz rozważymy konotacje wynikające z tych definicji dla każdego z n...

Czytaj więcej

Trenerzy
Izabela Bohdan - Talmont
Trener - Praktyk. Menedżer marketingu z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania markami (branding) i produktami (product managemen...

Czytaj więcej

Tomasz Dyba
Trener - Praktyk. Menedżer marketingu z blisko 20 - letnim doświadczeniem w zarządzaniu działaniami marketingowymi i sprzedażą (B2B i B2C). ...

Czytaj więcej

Marcin Kozioł
Trener praktyk. Ekspert w zakresie emarketingu, marketingu mobilnego, mediów i reklamy. Menedżer z ponad 18-letnim doświadczeniem (m....

Czytaj więcej

Tomasz Łucek
Menedżer działów marketingu, specjalista od działań trade marketingowych i wsparcia sprzedaży, new product development. Karierę zawo...

Czytaj więcej

Artykuły
Trade marketingowe strategie sprzedaży produktów w różnych sieciach dystrybucji

Jak można skutecznie sprzedawać produkty w sieciach tradycyjnej i marketowej? Czy to jest w ogóle możliwe? Jakie strategie i takty...

Czytaj więcej

Trade marketingowe strategie sprzedaży produktów w różnych sieciach dystrybucji

Jak można skutecznie sprzedawać produkty w sieciach tradycyjnej i marketowej? Czy to jest w ogóle możliwe? Jakie strategie i takty...

Czytaj więcej

Trade marketing okiem Tomasza Dyby

Trade marketing to „wszelkie działania marketingowe zwiększające popyt na produkty lub usługi w kanale dystrybucji.”

...

Czytaj więcej

QR kody w marketingu mobilnym

Skuteczność QR kodów (Quick-Response) bywa kwestionowana przez specjalistów marketingu. Często niesłusznie i na pewno przed...

Czytaj więcej

Wróżyć każdy może, czyli badania rynku i marketingowe

Firma X przez wiele lat funkcjonowała w przekonaniu, że jest liderem rynkowym w swojej kategorii. Rozbudowany i dość różnorodny as...

Czytaj więcej

Reklama społeczna w Polsce po 1989 roku

Brak doświadczenia twórców i nieumiejętne niekiedy ściąganie wzorców z krajów Zachodnich owocuje popełnianiem...

Czytaj więcej

Reklama wizerunkowa w Internecie

W ostatnich latach dynamicznie rozwija się rynek usług e-marketingowych, a wydatki na reklamę w internecie systematycznie rosną. Wciąż po...

Czytaj więcej

NEWSLETTER


g -