drukuj

b_form
 @ 760.00
b_form

PR PRODUKTOWY (Public Relations Produktu). Jak wykorzystać PR w zarządzaniu produktem?


O szkoleniu


Szkolenie ma na celu przekazanie uczestnikom działań PR produktowego, jego roli dla przedsiębiorstwa, korzyści wizerunkowych i sprzedażowych. Omawiane są podstawy psychologiczne i szczegółowo praktykowane narzędzia.

Cele szkolenia


Biorąc udział w szkoleniu "PR Produktowy (Public Relations Produktu). Jak wykorzystać PR w zarządzaniu Produktem?":

  • Poznasz zasady i dobierzesz skuteczną strategię PR dla Twoich produktów.
  • Poznasz praktyczne metody wykorzystywania narzędzi wewnętrznego i zewnętrznego PR.
  • Poznasz praktyczne zasady efektywnego budowania relacji medialnych.
  • Stworzysz mapę mediów dla Twojej organizacji i dobierzesz właściwe narzędzia komunikacji z mediami.
  • Dowiesz się w jaki sposób raportować efektywność PR produktu.

Szkolenie jest bogato ilustrowane studiami przypadków konkretnych działań PR produktowego w Polsce, analizowana jest ich efektywność i skuteczność. Bez wątpienia ogromnym błędem jest przesuwanie PR produktu z działu produkt managerów i lokowanie ich w działach komunikacji czy PR.

Program szkolenia


1. PUBLIC RELATIONS - PODSTAWOWE POJĘCIA

  • Definicje, rola PR w działaniach marketingowych
  • Wizerunek firmy - czym jest, jaki ma wpływ na pozycjonowanie firmy i sprzedaż, podstawowe wskaźniki
  • Etyka w PR
  • Odbiorcy działań PR (wewnętrzni i zewnętrzni)
  • Komunikacja w firmie
  • Miejsce i rola PR w strukturze funkcjonalnej firmy
  • Porównanie działań PR z reklamą (koszty i efektywność (osiągnięte wskaźniki dla DuPont, Bacardi-Martini)
  • Kiedy i jak stosować PR - matryca wielkości budżetu marketingowego, rola przekaźników informacji


2. PLANOWANIE STRATEGII PUBLIC RELATIONS

  • Miejsce i rola PR w działaniach marketingowych firmy
  • Strategia krótkoterminowa i długoterminowa firmy
  • Tworzenie planu bieżących działań PR
  • Określenie budżetu PR
  • Harmonogram podejmowanych działań
  • Pomiar efektywności

3. DZIAŁANIA PR PRODUKTOWEGO W CYKLU ŻYCIA PRODUKTU

  • Strategie w cyklu życia produktu
  • Sezonowość sprzedaży
  • Tworzenie listy zadań dla produktu
  • Mapa sprzymierzeńców wprowadzanego produktu
  • Spełnienie oczekiwań klienta ostatecznego i kanału dystrybucji
  • Wprowadzanie nowego produktu na rynek (analiza i testowanie produktu)
  • Pozycjonowanie produktu i marki, promocja nowego produktu - kanał, konsument, dystrybucja produktów
  • Strategia typu produkt-rynek (macierz Ansoffa)
  • Strategie produktu: penetracja rynku, rozwój produktu, rozwój rynku, dywersyfikacja
  • Selekcja i dobór właściwych usług wspierających, które kształtują zadowolenie klienta i lojalność

4. FORMY DZIAŁAŃ PR WEWNĘTRZNEGO ORAZ NARZĘDZIA KOMUNIKACJI

  • Internet i intranet
  • Broszury firmowe - opracowanie merytoryczne, tworzenie i dystrybucja
  • Programy integracyjne
  • Mailing
  • Tablica ogłoszeń
  • Reklama i jak o niej informować
  • CRM, infolinia, otwarte drzwi, raporty roczne, instrukcje obsługi

5. PR ZEWNĘTRZNY

  • Klienci
  • Sieć dystrybucji
  • Media, giełda, konkurencja
  • Narzędzia PR zewnętrznego (internet, publikacje w mediach (TV, prasa, internet)
  • Konferencje prasowe
  • Sponsoring
  • Product placement
  • Wydarzenia specjalne

6. RELACJE MEDIALNE

  • Czym są relacje medialne i jak je budować? współpraca z prasą, radiem, telewizją, internetem
  • Jak budować dobre relacje z dziennikarzami? mapa mediów (podział mediów; tworzenie baz dziennikarzy; strategie informacyjne dla każdego typu mediów)

7. RÓŻNE RODZAJE TEKSTÓW PRASOWYCH W PR PRODUKTOWYM

  • Informacja o firmie
  • News produktowy, podpis

8. KONFERENCJE PRASOWE, UDZIAŁ W SEMINARIACH, KONFERENCJACH I TARGACH

  • Organizacja i prowadzenie spotkania zewnętrznego
  • Pomiar efektów; jakie działania z po evencie?
  • Klienci ostateczni
  • Spotkania z klientami, udziałowcami

9. SPONSORING I PRODUCT PLACEMENT

10. POMIARY EFEKTYWNOŚCI DZIAŁAŃ PR PRODUKTOWEGO I MONITORING MEDIÓW

11. DZIAŁANIA PR W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH

  • Jak zapobiegać?
  • Działania redukujące wpływ kryzysu
  • Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w kryzysie
  • Zespół antykryzysowy
  • Przykłady sytuacji kryzysowych

 

Szkolenia otwarte
13.03.2017
Warszawa
12.06.2017
Warszawa
Cena

760 zł netto +23% VAT

Cena zawiera:

Uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe (podręczniki, ćwiczenia handouts), materiały piśmiennicze, obiad w trakcie szkolenia, przerwy kawowe, certyfikat ukończenia szkolenia.

 @ 760.00


Promocje

10 % dla nowych klientów biznesowych przy zgłoszeniu 2 osób
20 % dla stałych klientów biznesowych przy zgłoszeniu 1 osoby
25 % dla stałych klientów biznesowych przy zgłoszeniu 2 i więcej osób
BBB


Pytania / Kontakt
Tel: 022 877 38 44 E-mail: bok@bonavigator.pl
Formularz
Szkolenia zamknięte

Rekomendujemy przeprowadzenie tego szkolenia w formie zamkniętej. Szkolenie zostanie poprzedzone profesjonalną analizą potrzeb szkoleniowych. Szczegółową propozycję można uzyskać kontaktując się z nami. Zapraszamy.


Pytania / Kontakt
Tel: 022 877 63 46 E-mail: olga.b@bonavigator.pl
Formularz

Szkoliliśmy

Szkolenia
BADANIA RYNKU. BADANIA MARKETINGOWE. Współpraca z agencjami. Samodzielne prowadzenie badań. Praktyczna interpretacja wyników badań
Szkolenie jest przeznaczone jest dla pracowników działu marketingu różnego szczebla. W szkoleniu mogą uczestniczyć r&oacu...

Czytaj więcej

BENCHMARKING W MARKETINGU. Jak rozwijać produkty i marki analizując strategię konkurencji?
Różne źródła wskazują jako początek usystematyzowanego benchmarkingu wewnętrzny program naprawczy Rank Xerox-a "Leadership Thr...

Czytaj więcej

BRAND MANAGEMENT (Zarządzanie Marką). Branding jako strategia rozwoju marki
Najnowsze trendy pokazują jak ważne staje się właściwe pozycjonowanie marki w umysłach konsumentów oraz tworzenie dobrej strategii wi...

Czytaj więcej

CATEGORY MANAGEMENT (Zarządzanie Kategorią Produktów)
Szkolenie Category Management (Zarządzanie Kategorią Produktów) zostało podzielone na: ośmiostopniowy cykl zarządzania kategorią p...

Czytaj więcej

CONSUMER INSIGHT - skuteczne metody komunikacji z klientem i wyróżniania marki na rynku
Consumer Insight to zrozumienie potrzeb klienta i weryfikacja cech, które ma marka, w celu zaspokojenia oczekiwań konsumentów....

Czytaj więcej

MARKA WŁASNA (Private Labels). Nowoczesne Strategie. Praktyka Zarządzania
Marka własna (private labels) w ciągu ostatnich lat stała bardzo ważnym elementem rynku, zwłaszcza w wypadku produktów FMCG, zdobywaj...

Czytaj więcej

MARKETING INTERNETOWY (e-marketing). Reklama internetowa, Content Marketing, SEO, Social Media, Marketing Mobilny
Według danych z raportu "Ecommerce w Polsce 2014" oraz z jego kolejnych edycji do robienia zakupów w sieci przyznaje się aż 46% polsk...

Czytaj więcej

MARKETING MOBILNY (mobile marketing). Serwisy i aplikacje mobilne w marketingu
Szkolenie jest przeznaczone dla menedżerów, specjalistów marketingu i PR, a także osób zajmujących się sprzedażą, kt&oa...

Czytaj więcej

POMIAR EFEKTYWNOŚCI. Ocena Skuteczności Działań Marketingowych. Wskaźniki Marketingowe i Zarządzanie Kosztami w Marketingu
Zapewne wielokrotnie zastanawialiście się Państwo nad tym, jak mierzyć skuteczność działań marketingowych? Zapewne wielokrotnie zadawano Pań...

Czytaj więcej

PRICING. POLITYKA CENOWA i MARKETING CENY. Praktyczne Metody Zarządzania Cenami
Polityka cenowa, marketing cen, zarządzanie cenami to bardzo często niedoceniany obszar zarządzania i marketingu. Cena jest przecież r&oacut...

Czytaj więcej

PRODUCT MANAGEMENT (Zarządzanie Produktem). Szkolenie dla Product Managerów
Celem tego szkolenia jest zapoznanie uczestników z efektywnym zarządzaniem produktem z wykorzystaniem zarządzania strategicznego i ma...

Czytaj więcej

PROGRAMY LOJALNOŚCIOWE
Programy lojalnościowe to działania, których perspektywa czasowa może sięgać nawet kilku lat. To również przedsięwzięcie wymag...

Czytaj więcej

REPOZYCJONOWANIE MARKI i REBRANDING. Zarządzanie Marką Dla Zaawansowanych
Repozycjowanie i rebranding marki coraz częściej staje się koniecznością przed która, stają Dyrektorzy Marketingu i Brand Managerowie...

Czytaj więcej

SOCIAL MEDIA W MARKETINGU
Social media (media społecznościowe) stały się ważnym kanałem komunikacji marketingowej z rynkiem i odbiorcami. Dynamiczny rozwój i w...

Czytaj więcej

TRADE MARKETING. Metody Wsparcia Wzrostu Sprzedaży
Trade marketing to szeroko rozumiane działania marketingowe skutkujące wzrostem sprzedaży, pozycją i ekspozycją produktów w dystrybuc...

Czytaj więcej

WPROWADZANIE NOWEGO PRODUKTU NA RYNEK (New Product Development)
Wprowadzenie nowego produktu na rynek nie jest rzeczą łatwą. I choć daleko nam jeszcze do rynku amerykańskiego czy zachodnioeuropejskie...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE WARTOŚCIĄ KLIENTA I FIRMY
Podczas szkolenia zdefiniujemy pojęcia wartości dla klienta i dla firmy oraz rozważymy konotacje wynikające z tych definicji dla każdego z n...

Czytaj więcej

Trenerzy
Izabela Bohdan - Talmont
Trener - Praktyk. Menedżer marketingu z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania markami (branding) i produktami (product managemen...

Czytaj więcej

Tomasz Dyba
Trener - Praktyk. Menedżer marketingu z blisko 20 - letnim doświadczeniem w zarządzaniu działaniami marketingowymi i sprzedażą (B2B i B2C). ...

Czytaj więcej

Marcin Kozioł
Trener praktyk. Ekspert w zakresie emarketingu, marketingu mobilnego, mediów i reklamy. Menedżer z ponad 18-letnim doświadczeniem (m....

Czytaj więcej

Tomasz Łucek
Menedżer działów marketingu, specjalista od działań trade marketingowych i wsparcia sprzedaży, new product development. Karierę zawo...

Czytaj więcej

Artykuły
Trade marketingowe strategie sprzedaży produktów w różnych sieciach dystrybucji

Jak można skutecznie sprzedawać produkty w sieciach tradycyjnej i marketowej? Czy to jest w ogóle możliwe? Jakie strategie i takty...

Czytaj więcej

Trade marketingowe strategie sprzedaży produktów w różnych sieciach dystrybucji

Jak można skutecznie sprzedawać produkty w sieciach tradycyjnej i marketowej? Czy to jest w ogóle możliwe? Jakie strategie i takty...

Czytaj więcej

Trade marketing okiem Tomasza Dyby

Trade marketing to „wszelkie działania marketingowe zwiększające popyt na produkty lub usługi w kanale dystrybucji.”

...

Czytaj więcej

QR kody w marketingu mobilnym

Skuteczność QR kodów (Quick-Response) bywa kwestionowana przez specjalistów marketingu. Często niesłusznie i na pewno przed...

Czytaj więcej

Wróżyć każdy może, czyli badania rynku i marketingowe

Firma X przez wiele lat funkcjonowała w przekonaniu, że jest liderem rynkowym w swojej kategorii. Rozbudowany i dość różnorodny as...

Czytaj więcej

Reklama społeczna w Polsce po 1989 roku

Brak doświadczenia twórców i nieumiejętne niekiedy ściąganie wzorców z krajów Zachodnich owocuje popełnianiem...

Czytaj więcej

Reklama wizerunkowa w Internecie

W ostatnich latach dynamicznie rozwija się rynek usług e-marketingowych, a wydatki na reklamę w internecie systematycznie rosną. Wciąż po...

Czytaj więcej

NEWSLETTER


g -